השר אוחנה על הפרקליטות: "אין אף לא מראית פני צדק במאבק הפוליטי"

איתי גדסי No Comments on השר אוחנה על הפרקליטות: "אין אף לא מראית פני צדק במאבק הפוליטי"

בתגובה להנחייה החדשה שהוציאה הפרקליטות על רקע הפגנות השמאל בבלפור – כי ישר לצמצם מעצר או עמידה לדין של מפגינים. בימין תקפו בחריפות את ההחלטה. יו"ר הכנסת כתב: "אם למישהו היה ספק מה מניע גורמים בכירים בפרקליטות, הכל מנותב לאכיפה בררנית במטרה להפיל ראש ממשלה נבחר"

Israelis protest against Prime Minister Benjamin Netanyahu calling on him to quit, at Rabin Square in Tel Aviv on April 19, 2020. Photo by Tomer Neuberg/Flash90 *** Local Caption *** ????? ??? ?????? ?????? ?????? ????? ???? ???? ????? ?? ???? ?????? ??????? צילום: פלאש 90
21:27
30.04.24
אבי מימרן No Comments on אחיו של אלחנן קלמנזון הי"ד: "לא לדשדוש, לא לכניעה"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרקליטות בשירות מי? בעוד ההפגנות השמאל באזור בלפור מגיעות מידי פעם לשיאי אלימות קשים כנגד שוטרים ומיצגים מזעזעים כנגד ראש הממשלה ובני משפחתו, בתקופה האחרונה המשטרה הגבירה את האכיפה כנגד האלימות הקשה והחלה בגלי מעצרים נרחבים יותר.

אמש פרסמה המשנה לפרקליט המדינה נורית ליטמן, הנחיה חדשה המצמצמת את אפשרות לעצור מפגינים ולעמידתם לדין בתיקים שנפתחו על רקע הפגנות או אירועי מחאה. הנחיה, שאושרה ע"י היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בפרקליטות טוענים כי ההנחיה החדשה, נועדה לקבוע מדיניות העמדה לדין שוויונית, המאזנת באופן ראוי בין ערכי היסוד המתחרים – זכות היסוד להשתתף בהפגנות ולהתבטא באופן חופשי, מול האינטרס הציבורי שבשמירה על ביטחון הציבור ורכושו, על שלטון החוק והסדר הציבורי, וכן שמירה על הזכות לפרטיות ועל אינטרסים רלוונטיים נוספים בהתאם לנסיבות העניין.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה תקף בחריפות את ההנחיה שבאה רק על רקע הפגנות השמאל: "איפה הם היו בהתנתקות? איפה הם היו כשהימין הפגין נגד אוסלו? איפה הם היו כשנערות נכנסו לבתי מעצר וצעירים אל מאחורי סורג ובריח על שחסמו כבישים? הכל כשר? אין עכבות?"

השר אוחנה הוסיף, "אין אף לא מראית פני צדק במאבק הפוליטי שמנהלת הפרקליטות שבתוך הפרקליטות? העיקר שיו"ר ועד העובדים יעמוד כחומה בצורה".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין הגיב להנחיה שמעוררת זעם ציבורי בימין: "שנים שצמרת מערכת המשפט והפרקליטות הולכים כעיוורים בדרכו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק. היום מתברר שהשנאה שלהם לראש הממשלה נתניהו חזקה אפילו יותר מההערצה הילדותית לברק".

לדברי לוין, "כשרבין היה ראש ממשלה, קבע אהרון ברק כי הפגנות תהיינה בהשתתפות 500 איש ורק עד תשע בערב. היום, בזמן הקורונה, מי היה מאמין שהפרקליטות תאפשר חריגה מהפסיקה הזו?".

"אבל, בפרקליטות "פתאום" נזכרו לבעוט בפסיקתו של אהרון ברק. "פתאום" מותר להפגין בלי הגבלה – לא מספרית ולא אחרת. גם במחיר סיכון הבריאות של כולנו, וגם במחיר חסימת כבישים ומניעת הגעת אמבולנסים לבתי חולים. הכל מותר. העיקר שאג'נדת השנאה כלפי ראש הממשלה נתניהו, תוכל להשתולל ברחובות" כתב לוין.

לוין כותב כי מדובר בהוכחה ניצחת, "אם למישהו היה ספק מה מניע גורמים בכירים בפרקליטות, הוא קיבל היום תשובה ברורה. כל המשאבים, כל הכוח העצום שבידיהם, הכל מנותב לאכיפה בררנית במטרה להפיל ראש ממשלה נבחר".

בסיום דבריו כתב יו"ר הכנסת: "כל מי שהדמוקרטיה יקרה לו, מימין ומשמאל, חייב להשמיע קול זעקה נוכח האפליה הבוטה וההתנהלות החמורה הזו. אני מצפה לשמוע אתכם".



0 תגובות